tirsdag 8. februar 2011

Tørkeskap VS tørketrommel

Vi har aldri hatt tørketrommel, og har klart oss meget godt uten! Jeg har faktisk tenkt at jeg aldri skulle ha det heller.
Men det var helt til vi flyttet inn i huset vi bor i nå!! Her er det dårlig tørk, og jeg er L E I av å ha klestativ på alle soverommene (som er den eneste plassen vi får "gjemt" dem bort). For ikke å snakke om hvor lei jeg er vått yttertøy til pynt ved ovnene i stue, kjøkken og gang!!


En flott dame med 5 barn fortalte at den beste invisteringen hun hadde gjort noen gang - ja det var nettopp tørkeskapet!! Da er klærne ute av synet, og man er kvitt rotet.
Jeg har undersøkt, og et tørkeskap bruker like mye strøm som en trommel. I tillegg kan man tørke både ullklær og sko...ja det aller meste kan faktisk tørkes i skapet. Og i tillegg er det en mye mer skånsomt for klærne i.o.m at klærne ikke slynges rundt.


Jeg syns jo dette høres helt genialt ut!!!
Hva syns dere??
Vi har god plass til det nå, og det vil vi få i nyhuset også.



8 kommentarer:

  1. Jeg har trommel og er fornøyd med det. Jeg bruker den mest til sengetøy og handduker, men som du skriver så sliter den jo på tøyet. Jeg har bodd i et hus med tørkeskap, men brukte det lite da. Tror det hadde vært mer aktuelt nå når jeg har barn (sko, dresser osv)!

    SvarSlett
  2. Har bare hatt tørketrommel, bruker den også mest til håndklær og sengetøy, av og til også andre plagg. Har også et enkelt tørkestativ, det brukes til småklær (f.eks. truser) og plasseres der det passer best. Noe av ulempa med tørkeskap er at håndklærne blir litt stive, jeg er blitt avhengig av den mykheta de får i en trommel. (Jeg kan ikke fordra tøymykner.)

    SvarSlett
  3. Vi har fått tørketrommel og er SÅ fornøyd; Håndklær, sengetøy og undertøy er tørt på bare litt tid. Tørkeskap hadde vi da jeg var liten, men vi brukte det vel mest bare til å tørkestativ. ;)

    Svar til spørsmålet hos meg (svarte der også siden sikkert fler lurer) : Varelageret er absolutt mye større denne sesongen; Beholdningen til sesong 2 ble bestilt i begynnelsen av sesong 1 og da visste man jo ikke hvilken suksess dette ville bli i Norge. De norske damene (og mennene?) har handlet mye mer enn de svenske, men siden vi hadde eget lager i Norge gikk det ikke å flytte over fra den svenske beholdningen uten at det kostet skjorta (Heia Norge og toll/moms). Derfor vil det også bli lettere ved å ha tollfritt lager inne på det danske lageret.

    Men så er det alltid noen plagg som blir bestselgere og de vil fly ut av alle lagre, sånn er det på HM og Lindex også. ;)

    PS: Du hadde vel ei under 3 år, som meg? Og det lageret er spesielt økt, for der var det tomt på første uken sist. Men de kunne jo ikke vite hvor stor suksess det ville bli da de for første gang gikk uten for Danmark... Svenskene har handlet mindre enn oss. ;P

    SvarSlett
  4. PS: Send meg en mail på vibekeor@gmail.com - fant ikke noe til deg, og vil ikke skrive det her ;)

    SvarSlett
  5. Hei Karina
    En liten stund siden jeg lag igjen en kommentar her nå. Beklager for det, men har gått litt opp og ned med meg… Mange flotte innlegg du har, har sittet å lest igjennom bloggen din siden jeg var innom sist :) Er litt enig med deg ang Green Gate, syns noe er fint – men har forelsket meg i PIP jeg også ♥ Jeg har de i rosa, men ønsker meg svært gjerne de i brunt :) Og syns du har gjort et skikkelig kupp ang kandelaberen!!! – virkelig kjempestilig… Ang tørkeskap så har jeg hørt at det er genialt, mange som er veldig fornøyde :) Jeg selv har tørketrommel, men syns klærne blir så skrukkete at jeg like godt henger de opp :) Ønsker deg en fortsatt fin helg, kos deg… Klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Vi har tørketrommel, og synes det er genialt til håndklær, sengetøy, sokker og undertøy. Klær har jeg derimot aldri i trommelen, men med varmekaber og luftavfukter på vaskerommet er tøyet på tørkestativet tørt på under et døgn uansett. Luftavfukter er virkelig en god investering! Men kjøp en skikkelig en hos jernvarehandel e.l:-) Fortsatt god helg, og lykke til med valgene!

    SvarSlett
  7. Interessant! Vi holder akkurat på å pusse opp badet vårt. Vi har ikke hatt tørketrommel tidligere, vi har hatt det varme-elementet som er inni tørkeskap og over der har det hengt et genialt tørkesystem. Det mister jeg nå, og vi vurderer tørketrommel. Jeg er også redd for slitasje på klærne.. men orker ikke tanke på tørkestativ "over alt"..

    Gruble gruble på hva som er best...

    SvarSlett
  8. Hei...

    har du noen gang sett hvor mye av klærne som havner i "lo-filteret" på en tørketrommel???? En skremmende opplevelse!

    Jeg har tørkeskap, har sjelden satt på varmen i skapet fordi gulvvarmen på badet har vært nok, og både sengetøy og håndklær tørker fort, selvom jeg ikke har pleid å ha mer enn ca. 20 grader på badet.

    Anbefaler tørkeskap! Dessuten blir klærne glattere der:-)

    Ho Anne :-))

    PS.. bloggen din blir bare finere og finere!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.