søndag 23. mai 2010

Hvilket kamera skal jeg velge?

Jeg skal kjøpe speilreflekskamera.
Men hvilket?? Det er jo et helt hav å velge i, og jeg kjenner jeg blir svett bare på tanken.
Jeg er jo ingen stor fotograf, men det er jo muligens fordi jeg ikke han noe kamera...

Canon, nikon,sony.....450, 500, 1000....bla..bla..bla...
Tallene og bokstavene sier meg jo egentigl ikke så mye, og vil jeg merke forskjell på bildene uansett hva jeg velger??
Jeg vil jo gjerne bli fornøyd!
Når det gjelder pris så tenkte jeg kanskje rundt 5000. Eller må jeg opp i en større sum?
Alle tips mottas med takk :D

7 kommentarer:

  1. hei hei...jeg anbefaler canon 550. Har fått veldig god omtale og det er ganske likt Canon 7d som er et meget bra camera.

    SvarSlett
  2. Jeg hadde i allefall tatt Canon, å det er etter å ha hatt forskjellige typer selv. Så ta et til en ok pris så kan du heller bruke noen kroner ekstra på en ekstra linse. Min erfaring er at 18-55mm er lite så jeg har nå 18-200 mm å det er prefekt.

    SvarSlett
  3. canon eos 400d får terningkast 6 i flere tester, og koster litt over 4000 kr :) Søk på "kameratest" så får du opp litt å lese på:) Er så fornøyd med å ha et speilreflekskamera, det er bare utrolig for en forskjell det blir på bildene :) Men har lyst til å gå et fotokurs for å lære meg mer. Vi får ta et kurs ilag hvis du får deg kamera ;)) Synnøve

    SvarSlett
  4. Jeg har også Canon og er ganske fornøyd med det. Har ikke prøvd noen andre, så jeg har ingen å sammenligne med. Men jeg tror nok du er ganske trygg på å få et bra kamera hvis du velger Canon. Jeg har lest et sted at jo lavere tallet er på kameraet, jo bedre er det. Jeg har f.eks. Canon EOS 1000D. Canon EOS 400D er da et bedre kamera. Men jeg tror jeg ville kjøpt et litt billigere kamera til å begynne med, og heller kjøpt en eller to ekstra linser til forskjellig bruk.

    Jeg har virkelig fått øynene opp for fotografering etter at jeg fikk speilreflekskamera. Det er mye gøyere å ta bilder når de blir så fine, og kameraet reagerer med en gang man trykker knappen ned. Gled deg! :)

    SvarSlett
  5. Heisan,
    Måtte legge inn et lite innlegg jeg også siden jeg kjøpte en Canon EOS 450 d for litt siden. Den har jo vært på topp lister i en "evighet" og kommet veldig bra ut på tester i sin klasse.
    De rådene jeg fikk når jeg skulle velge var å holde kameraene i hånden og kjenne om den føltes god å holde i. Det gjorde jeg og jeg synes den "lå godt" i hånden som de sier, men var veldig lett. Men nå er jeg veldig glad for det!
    Kameraet er jeg super glad i. Det er veldig lett å lære seg og gir supre bilder.
    Kan anbefales. Det ligger også rundt 5000 i pris.
    Nå skal jeg kjøpe et ekstra objektiv så jeg kan sniiike meg inn på ungene uten at de blir oppmerksomme på meg. Så jeg tror det blir en Sigma 18-200. Ligger rundt 2000 tror jeg.
    LYkke til med kjøpet!
    Smil fra Tone

    SvarSlett
  6. Lucky you som får deg speilrefleks kamera!!!!
    Var kjempe koselig å være på besøk hos dere:D

    Ha en flott uke du også! Klem

    SvarSlett
  7. Hei.
    Har og et canon eos 450 d, kjempefornøyd,
    kunne og tenkt meg et fotokurs.
    Lykke til med valget.
    Får nu hør hva du besstemmer deg for en dag vi møtes på jobb:-))

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.