lørdag 21. februar 2009

Litt håndarbeid

I dag gjorde jeg ferdig genseren til Asora. Gikk kjempefort å strikke den. Det er en hettegenser i poncho-stil. Har lenge hatt lyst å strikke den, og når jeg nå fikk ei lita jente var det bare å bestille garnet. Det heter Navia og er en blanding av ull fra Færøyene samt shetlands- og merinoull. Kjøpte både garn og oppskrift hos Ateljè Margaretha.

Her er prinsessa i sin nye genser.







Bildet er tatt med mobilen så det er ikke så bra. I tillegg liker hun IKKE å ha noe på hodet, og spesielt ikke ull (tror hun er litt overfølsom), så det var ikke barebare å få tatt bilde med hetta på! Skal prøve å finne et stoff jeg kan fôre den med.


Men sånn ser den altså ut:


Ellers har vi hatt innedag her i huset. Har vært ruskevær ute, og ikke er vi friske heller. Forkjølelsen herjer med de fleste av oss. Får håpe den gir seg snart for dette er kjedelig!!! Kjedelig med ruskevær også! Emil har fått fullstendig dilla på Hakkebakkeskogen. Den har dura i 2 timer i strekk i dag (IKKE tull engang!). Han skipper mellom pepperkake-bake-snutten og den hvor Brumlemann er blitt kidnappet. Huff!!! Må ælig innrømme jeg ble fryktelig LEI på slutten..

I morgen håper jeg formen er såpass at jeg får malt ferdig sy-bordet. Tror det holder med ett strøk til.

Natta :o)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.