fredag 16. juli 2010

Kjøkken og bruktfunn - før & etter.

Da er det vel på tide med litt bilder fra de siste prosjektene!
Selv om det ikke er helt fix ferdig viser jeg det fram ;)
Plukket litt blomster for å pynte opp "ny-kjøkkenet" mitt i går. De står sammen med restene av pionene jeg kjøpte for en eeevighet siden. Trodde aldri de skulle overleve SÅ lenge hos meg, så jeg er veldig stolt ;)

Tilbake til saken:
Dette skatollet kjøpte jeg på den lokale brukt- og antikk-butikken vår til en billig penge.

Det er nå ferdig malt og kommet inn i stua mi :) Skatoll får meg til å tenke "shabby chic" stil, så derfor må jeg bare understreke at det er absolutt ikke min stil! Ikke at det er noe galt med den stilen men det er bare litt for "jålete" og (på en måte) rotete for meg.
(som alltid har det så himmelsk ryddig..hehe)


Det mangler fortsatt nye knotter, men det skal det få strax.

Tror det blir disse.. Hva tror dere??

Så var det kjøkkenet.
Det er jo et kapittel for seg selv ;) Her er det mye mix for å si det mildt!! Men vi prøver å gjøre det beste ut av det! Jeg malte veggene hvite. 2 lag sperregrunn og 2 strøk med lady 40.


Det er mange delte meninger om hvilken type maling og glans som er best, men jeg for min del har kun èn favoritt! Det er og blir lady oljemaling. I alle fall på treverk! Jeg syns også at 40 glans må man minst ha på panel. Hvis ikke blir det så matt og i tillegg vanskelig å vaske. Den gamle hjemmelaga kjøkkenbenken får være blå. Og det er rett å slett fordi jeg ikke orker å male den!


Emil venter på at kompisen skal kommer hjem, og får tiden til å gå med byggesett fra IKEA ;)
Lille Asora har fått eget kjøkken ved siden av mamman, så nå kan hun koke sammen med meg. Dette var virkelig et bra kjøp, for hun leker mye med det.


Her kan dere se hvordan kjøkkenet var FØR jeg malte.


Se bort fra rotet!!!
Måtte jo skynde meg å ta før-bilde :P


Nå gjenstår det bare å henge opp litt på veggene og spraylakkere et par gule strøm-deksler :)
*****************************
Ha en fin dag folkens :)

2 kommentarer:

  1. Så fint det gamle skatollet ble i hvitt. :) Jeg tror knottene blir helt supre! :)

    Kjøkkenet ble så lyst og fint når du fikk malt det. Det er utrolig hvor mye litt maling gjør. ;) Hvor er den lokale bruktbutikken din? Jeg skal utover til Lofoten igjen om ikke lenge og jeg er på jakt etter et salongbord nemlig!

    Ha ei super helg.

    Mange klemmer

    SvarSlett
  2. Hei hei ;0) For en forandring - utrolig hva litt maling kan gjøre! Kjøkkenet ditt er virkelig nyydelig! Og skatollet blir også kjempefint og knottene er superfine, jeg ville valgt dem uten å nøle ;0) Ønsker deg ei super helg! Klem fra meg

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.