lørdag 11. september 2010

Opptur og Topptur

Denne uka har det skjedd noe med meg!!
Det siste året har jeg vært "helt i kjelleren" pga lavt stoffskifte. Det fikk jeg i 2008 etter at Asora kom til verden.
Men som sagt har jeg merket det spesiellt godt det siste året.
Trøtt, slapp, utmattet, motløs, vektøkning, svimmel og konstant KALD er bare en liten del av det hele.
Jeg har grøsset ved tanken på trening - ja faktisk bare på tanken av å dra ut, fordi jeg måtte GÅ opp bakken når jeg da kom hjem igjen.
Stoffskiftet tar lang tid å få på plass igjen men NÅ kjenner jeg at noe begynner å skje i kroppen!
Dosen med medisin er øket og jeg har virkelig fått meg en opptur!!

Dette bildet er tatt i dag!
Her sitter jeg på toppen av Hermansdalstind 1029 moh.
Vest-lofotens høyeste fjell!
Jett om jeg er STOLT!!

Se så vakker utsikt!! (klikk på bildet)
Jeg har helt plutselig fått overskudd, og LYST til å gå på tur :)


Så mye overskudd at jeg faktisk har gått 3 topper på 4 dager!
Dette bildet er tatt i går. Fjellet heter Tindstind og er ca 490 moh.
Har kun vært på 2 av fjelltoppene i kommunen i mitt 32-årige liv (og da var jeg lita), så dette er litt av en bragd for meg!

Nå skjønner jeg hva turistene snakker om og hvorfor de er så imponert over vår vakre natur.
Gleder meg til å bestige flere topper!!!
***
Nå skal jeg finne senga! 6,5 timers gåtur kjennes godt på kroppen min ;)
Ha en fortsatt fin helg!!




6 kommentarer:

  1. Beautiful photos!!!
    Kisses and nice weekend.

    SvarSlett
  2. God morgen:)

    Så flink du er da!!:)
    Så riktig så deilig ut iallefall:)
    Ønsker deg en strålende søndag:)

    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  3. Så bra! :))))) Jeg har to venninner med FM som også har påvist lavt stoffskifte, og både mamma og mormor har problemer med det (mamma hadde struma da jeg ble født), så lurer på om jeg er neste i køen....

    Så godt at ny dosering hjelper så bra! Stå på!!!

    God søndag ♥

    SvarSlett
  4. Så herlig!
    Du er SUPER FLINK, 3 topper på 4 dager! Jeg er imponert!!!
    Glad du føler deg i bedre form!

    Helt fantastisk utsikt - flotte bilder!

    Jeg vil også (samle noen krefter, og masse energi først og.. ) bli med på tur!

    klemmer

    SvarSlett
  5. E e så imponert over deg! Flotte bilda, og e håpa e klar å dreg meg opp dit en vakker dag (når e e blitt sprek, og kurert for høydeskrekk og vunnet i lotto osv ;))

    SvarSlett
  6. Kjempe flott utsikt. Jeg har heller ikke vært noen "fjellape" men jeg har merkelig nok vært på noen i sommer, å det var like fantastisk å komme i mål hver gang å tenke tilbake på at dette hadde jeg faktisk klart. Blir nok flere turer på meg også:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.