mandag 30. august 2010

Trappe-male-tips

Når man maler trapp og ikke har mulighet til å flytte ut, gjør man slik!
Her er annet hver trinn malt slik at vi fortsatt kan gå opp på loftet. Det tar selvsagt dobbelt så lang tid å få det ferdig *kjedelig* men men ;)

Og her kommer nok et tips for dere som ikke visste dette fra før:
For at ikke den sorte malingen skal trekke opp under tapen forsegles den med hvit maling først.
# Sett på malertape.
# Mal godt i alle sprekkene der du etterpå skal male den andre fargen (jeg tok 2 strøk)

# Deretter maler du den andre fargen (som her er sort)


Når alle strøkene er påført og malingen tørket river man av tapen, og
VÔILA.... en bein og fin overgang mellom det sorte/hvite :)
*håper jeg da*
Dette funket veldig bra da jeg malte striper på veggen på barnerommet.

6 kommentarer:

  1. Supersmart å male annenhvert trinn!! Trappa blir utrolig fin - gleder meg til å se den helt ferdig ;o) Ønsker deg en flott ettermiddag og kveld! Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Heisann:)

    Takk for gode tips:)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  3. Smart☺

    Trappa vert nok superfin☺
    Eg er superfornøgd med vår malte trapp!

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Jeg fant det der maskeringstipset ETTER at jeg hadde malt vår trapp... Men, men.. Den ble nå bra til slutt likevel! :)

    Ha ei god natt!

    Klem

    SvarSlett
  5. veldig lurt å male trappen trinn for trinn...annenhvert trinn var det.:-)

    trappen blir kjempefin.:-)

    SvarSlett
  6. Takk for tips angående maskeringstapen. Tolmodighetsprøve å male annenhvert trinn ja, det har jeg også gjort et par ganger.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.