onsdag 20. oktober 2010

Kong Vinter og Fotokurs

Kong Vinter har meldt sin ankomst!
Det er faktisk 10 dager siden den første snøen fallt, men i går ble det skikkelig hvitt på bakken.
Jeg har friuke nå, og dermed ble det en ferieuke på Asora.


I dag har vi gått lang tur (langt for henne).
Vi nøt den deilige sola, kikket på elva og tok til slutt turen innom Asoras oldemor.


I helga var jeg på fotokurs. Det var utrolig gøy å lære hvordan jeg skal bruke kameraet mitt. Jeg har stort sett hatt det på automatisk, men nå er det slutt på det!!! Må nok prøve og feile en god del framover før jeg venner meg til bruken av blender, lukkertid og ISO...


...også MÅ jeg få meg stativ!!! Jeg vil gjerne ha en ny linse også. Har kun den som fulgte med, og det er en 18-55. Noen som kan anbefale en? Vil helt klart ha en med MER zoom. Foreløpig prøver jeg lillesøsters 55-200 og den virker veldig grei :)
***
Nå venter dusjen og senga på meg :)
Natta...

8 kommentarer:

  1. Så morsomt med fotokurs! :) Jeg ønsker meg speilrefleks. Hvilket kamera har du?

    Når det gjelder Henningsvær så vet jeg ikke når vi planlegger å være der! :) Jeg kan jo prøve å melde deg her, evt du kan maile meg telefonnummeret ditt og så sender jeg deg en sms når jeg vet?

    Mange klemmer

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Jeg blir nesten misunnelig på deg som bor i Lofoten - jeg er så glad i det området! Kjenner at jeg snart må ta meg en tur dit igjen, det er så lenge siden sist. Du bor jo midt i smørøyet når det gjelder fotomotiv!

    Fotograferer litt selv, men har ikke blogg. Bor i Tromsø-området og er ikke helt uten fotomotiv, jeg heller.

    SvarSlett
  3. Glemte å anbefale linse. Har ei telelinse, den brukes endel, men favoritten er kanskje min 100 mm makrolinse. Liker å ta endel nærbilder, og i høst har det blitt mange løvbilder, bl.a. av lønna i hagen vår.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder :D

    Jeg er på en liten runde hos mine følgere av Noe på Hjertet for å fortelle at jeg har flyttet fra blogspot til wordpress. Det medfølger at bloggen ikke vil bli oppdatert i blogglisten om du ikke gjør følgende: Slett bloggen fra listen og legg til www.joridkvam.com igjen i den ruten hvor det står 'legg til via nettadresse' :-) Da kommer siste poster opp!

    Håper du fortsatt vil være med å følge? Jeg har nå en giveaway der du kan vinne et års gratis medlemskap i Norsk Luftambulanse, blir med her: http://www.joridkvam.com/?p=2139

    Klem Jorid - Noe på Hjertet

    SvarSlett
  5. Har bestandig jobbhelg når det e fotokurs :(
    Sku så gjerna ha gått ett..
    Fine bilda! Ho e bare superskjønn den lille prinsessa de :))
    -synnøve-

    SvarSlett
  6. Hadde nok trengt fotokurs, før e kan ikkje med blender osv så e tar gjerne 100 bilda av samme motiv før å få rette innstillinga :)) Men nu kan jo du ha et minikurs med meg ;))

    SvarSlett
  7. hvor hvor hvor ???

    Finner ikke finn annonsen med bordet, mulig det er solgt. I så fall typisk min flaks :)
    Takk for tipset iallafall :D

    SvarSlett
  8. Ja det gjør vi, tar det igjen... Tror nok mange kan kjenne seg igjen i den kaotiske morgenstunden... :)
    Så søt jenta di er!!! Og FOR et nydelig og spesielt navn. Det likte jeg.
    God helg kjære deg.
    Klemmer Anine

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.