torsdag 31. desember 2009

2009 i bilder. Del 1

Jeg ser mange av dere lager en bildekavalkade fra året som har gått, og det fikk jeg også lyst til.

Jeg har tatt mange bilder gjennom 2009, så det ble et himmelsk langt innlegg. Derfor valgte jeg å dele det i to, og dere som har lyst og orker kan bla dere gjennom Januar-Juni.

Here we go!


********


JANUAR


Jeg blogger veldig lite. Har vel bare hatt noen få innlegg siden jeg opprettet bloggen i oktober.

I januar har jeg ingen innlegg, men da var jeg i lykkerus over at jeg fikk denne senga like før jul.



En Kili skyveseng som Asora (les: mamman) ønsket seg veldig!




FEBRUAR



Jeg har fortsatt lite å blogge om, og leser heller mer hos dere og får innspirasjon.


Jeg kjøpte meg en gammel teak-sjenk som fikk smake på hvitmalinga.



Jeg fikk mammas gamle furu "sy-bord" og malte det hvitt.








MARS



Det er vinter og da er mor ivrig med strikkepinnene. Det resulterer i genser til Asora.



Guttene elsker snøen, og skiene brukes flittig...









Vi besøker Lofotakvariet.



Og Emil opererer bort falsk mandel.






APRIL



Vi er på turer. Guttene finner en nise i fjæra sammen med bestemor & bestefar.



Vi er på koselig besøk hos mine søsken og drar på bowling.




Vi er med 3.klasse å ser på når Isak svømmer. Den ene av de 3 el 4 gangene de fikk ha svømming i 2009.


Kommunen burde SKAMME seg!!!



Jeg maler gangen! Hurra...endelig får jeg prosjektet i boks!






Og vi får bygd det etterlenktede garderobeskapet også :)




Isak begynner fotballsessongen og vi heier på sidelinja :)






MAI



Vi får en forsmak på sommeren.

Med det flotte været kommer ryddetranden og jeg kvitter meg med "gammelt rask". Vi nyter fersk jordbær å fløte for første gang på lenge :P

Jeg begynner å strikke på et nydelig sommer sett til Asora

(haha, jeg trodde virkelig jeg skulle få det ferdig til sommeren)



Vi drar med familien til (den enda ikke helt ferdige) hytta på Hell å bare nyter deilig vær.



Jeg og mannen er i bryllup i Ålesund, hvor jeg er forlover for min barndomsvennine.


Stor-gutten min Isak blir 9 år.





Bloggen min har til nå hatt navnet Karina Ballerina, men bytter nå til Havets Datter.




JUNI



Lille prinsessa vår blir 1 år, og tar få dager etterpå sine første skritt.


(Bildet forsvant)


Sommeren kommer og jeg handler inn blomster som bare det!


Ungene har med planter hjem fra skole og barnehage som får pryde vinduskarmen på kjøkkenet mens vi venter på den store varmen.

Vi kjøper sykkelvogn - som jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger vi har brukt!!


Med vår/sommer kommer lysten til å fornye, og jeg spraylakkerer som aldri før :)

Her er noen "etterbilder" av ting som fikk bli ny:

Dette er vel og merke bare en brøkdel!

Brun kurv ble hvit.
Messing kandelaber fra Finn.no ble sølv.

Diverse småting ble også sølv.

Jeg fikk et gammelt vindu - noe jeg hadde ønsket med lenge!
Det står enda like urørt i boden og venter på mine planer!



Vi er mye på tur og nyter det fine været vi har, pynter med blomster på terrassen, jeg vinner min første konkurranse i bloggverden (3 stykk faktisk), strikker fortsatt, får ny jobb, finner familie i Australia via Facebook og er på festival.

Dette er noe av det første del av 2009 inneholdt for meg og mine.
I morgen kommer del 2.
________________________________
Nå er det natt og vel så det, så her skal det soves noen timer før vi skal ut å nyte den første dagen i det nye året!
________________________________
Ønsker dere lykke til i det nye året, og gleder meg til å følge dere videre inni et år som blir veldig spennende for vår del i værtfall.
Vi skal selge hus og kjøpe oppussingsprosjekt DeLux.
_______
Gleder meg til å begynne å blogge om det!!

2 kommentarer:

  1. Så flotte bilder, fra et innholdsrikt år !!! gleder meg til del 2, samt følge ditt nye prosjekt i det nye året !!!

    -klæm-

    SvarSlett
  2. Koselige bilder - sjenken din var flott! :) (Jepp, det er msart med kavalkade, for oss som ikke har lest alt ;P)

    Håper dere får et godt år!


    Vibeke :)

    (PS: synes du er flink til å kommentere hos meg jeg!! )

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.