lørdag 22. august 2009

Ekskludert fra Playmo-verden...

Det er akkurat hva denne lille karen ble nå i kveld... og det av min egen sønn! Jeg hadde sortert ut playmo fra diverse annet rot og skulle pakke det i en boks. Men da tok Emil den ut igjen. "Den vil jeg ikke ha". Jeg lurte fælt på hvorfor?? "Jeg liker ikke den brune" var svaret...
Jeg spurte hva i alle dager det hadde å si, men gutten hadde bestemt seg! Han likte den ikke, og ville kun ha de som var "hvite i ansiktet"..
Og for de som lurer! Ja, vi har snakket om det å være forskjellig utenpå.. Enten man er hvit, rød, brun eller hva det måtte være - så er man lik på innsiden.
Men min lille gutt ville ikke engang se på denne figuren.


Han var på gråten da jeg nok en gang prøvde å putte den i boksen.



Han syntes rett å slett den var skummel i ansiktet!! Han er litt pysete av seg, og jeg så jo plutselig at gutten ikke turte se på den. Jeg ble nesten glad.. for det bekymret meg at han ikke ville ha den fordi den var brun. Dermed vinker vi farvell til den skumle brune Herr Playmo.

Disse figurene hadde jeg og mine søsken da vi var små. Det er riktig nok bitt tynnere i rekkene med årene men noen lever enda, og Emil elsker å leke med dem. Har prøvd å få tak i playmo men her selger de det ikke i lekebutikkene lengre. Så nå skal jeg sjekke i nettverden, for der finner man jo det meste ;o)
Tar gjerne imot handletips fra andre playmo-fan!





3 kommentarer:

  1. Prøv på familiebutikken.no

    Lykke til!

    Klem fra Tonje.

    SvarSlett
  2. Ååå, jeg elsket å leke med Playmo da jeg var liten! På Riktige Leker i Oslo har de en del, men vet ikke om de har nettbutikk da. Du kan jo sjekke. :)

    SvarSlett
  3. Ja, det er supert med ryddebølge! Her i huset er det bodene som trenger det aller mest, så jeg satser på å få det gjort nå!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.