søndag 26. juli 2009

Sommeren nytes og det spirer og gror...

I dag har det vært den varmeste og fineste dagen i løpet av hele sommeren. Vi våknet kl 08.30 til over 20 gr i skyggen! I formiddag var mannen og guttene på stranda mens Asora (og mamman) hvilte. I ettermiddag hadde vi besøk av Herr & Fru Nabo og Lillebror & Fru. Ble i varmeste laget på terrassen, så da var det bare å fylle plaskebassenget til Asora så hun fikk avkjøle seg.


Og her ute spirer det som bare det! Blomkasjen blir nok flott når den kommer med blomster. Har plantet dem tett-i-tett.

Tomatplanten (som forøvrig ligger FLAT) som Isak plantet på skolen har fått èn tomat..
Og jeg har ikke tro for at det kommer fler heller...den er nemlig litt syk.
Erteblomsten klatrer sakte men sikkert. Mulig jeg har plantet for tett her, men får bare vente å se.
Solsikken er også blitt stor og flott! Det var bare den ene som overlevde, men litt svinn må man vel regne med!?


I kveld sa min andre Fru Nabo jeg måtte komme over en tur.. Hun hadde fått masse-masse avleggere av sin svigermor og hadde dårlig plass til alt. Derfor ville hun gi noen til meg *LYKKE* I morra skal det plantes Peoner, Klematis, Valmue og diverse annet jeg ikke husker hva var.
Det er kjekt med gode naboer!!

Når ungene hadde lagt seg koset vi oss med biff, fløtegratinerte poteter og salat.
Nå nytes en Baileys :D
Med andre ord - en deilig dag!!
Ha en herlig sommerkveld..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.