søndag 28. juni 2009

Min snille pappa.

Pappa kom i dag med dette gamle vinduet til meg. Jeg spurte for litt siden om han visste om noen som hadde slike, og det gjorde han jammen! Flaks at jeg nevnte det, for han måtte hente de ned fra et stort bål som skulle settes fyr på dagen etter.
Vinduet er kjempegammelt. Det stammer fra en gammel fjøs som en gang sto der ute som pappa nå bygger hytte.
Trenger noen gode forslag nå! Tenkte jeg skulle sette speil i og ha det i gangen. Jeg syns denne siden har finest farge. Den er grå og værbitt med rustne spikerhull.
Slik ser det ut på nært hold. Her må det skrapes vekk gammelt kitt.

Slik ser det ut på andre siden. Egentlig syns jeg selve vinduet er finest her, men fargen er slitt oker og passer ikke helt inn hos meg.

Her vil jo kantene på speilet bli skjult bak sprossene om jeg velger denne siden.

Hva skal jeg gjøre??
Male det? Har jo egentlig ikke lyst.. men kunne jo malt kun "okersiden"??
Noen som vet om man får speil med speil på begge sidene..hvis dere skjønner? Slik at jeg kan bytte på hvilken side jeg vil ha hengende ut.
Trenger gode idèer nå!

Ha en fortsatt fin søndag.


6 kommentarer:

  1. MÅ du ha speil da?
    Jeg tror jeg ville hatt tavle på ruta i midten og kanskje noen ståltråder i de to andre for å feste bilder, lapper, pynteting eller noe annet... Jeg ville nok malt vinduet hvitt hvis det skulle hengt her hos meg...
    Åh, jeg ønsker meg også et slikt vindu!

    SvarSlett
  2. Har et annet mindre vindu som jeg tenkte å sette hønsenetting i. MÅ ha et speil i gangen, så jeg tenkte dette kunne passet bra...men tar i mot alle tips med stor takk. Kan jo hende jeg ombestemmer meg ;o)

    SvarSlett
  3. Hm... Du kan jo kanskje olje selve vinduet slik at treverket kommer frem?
    Jeg skal jammen meg ut i sjåen i kveld for å se om det kan være noen gamle vinduer der...

    SvarSlett
  4. så vakkert....har ett innlegg i mai en gang tror jeg, om et vindu som er omgjort til speil hos en kusine av meg..ikea i nord hadde vært innmari koselig....sant..go søndag

    SvarSlett
  5. Det blir kjempebra vet du !!
    Du finner sikkert på masse med de !!

    ha en fin uke :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg hadde også vært usikker på om jeg ville malt det eller ikke. Syns det så veldig fint ut sånn som det var, men vanskelig å si ut ifra et bilde. Men jeg ville nok hengt det med fremsiden frem. Syns det så ut som den fineste siden. Lykke til meg valget! :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.